📧 Message Board Archive

My email has been deactivated and dutch translation
tem_page@yahoo.com has been deactivated, and, I hope I translated this script good.



//script for auntie



void main( void )

{

preload_seq(251);

preload_seq(253);

preload_seq(257);

preload_seq(259);



if (&s2-aunt < 4)

{

int &temphold = create_sprite(160,150, 0, 0, 0);

sp_script(&temphold, "s2-jack");

wait(5);

}

int &myrand;

sp_base_walk(&current_sprite, 250);

sp_speed(&current_sprite, 1);

//sp_timing(&current_sprite, 66);



//set starting pic



sp_pseq(&current_sprite, 251);

sp_pframe(&current_sprite, 1);



if (&s2-aunt == 2)

 {

  freeze(1);

  sp_hitpoints(&temphold, 50);

  sp_brain(&current_sprite, 0);

  sp_x(&current_sprite, 113);

  sp_y(&current_sprite, 180);

  sp_brain(&temphold, 0);

  sp_x(&temphold, 154);

  sp_y(&temphold, 160);

  sp_pseq(&current_sprite, 259);

  sp_pseq(&temphold, 341);

&save_x = sp_x(&current_sprite, -1);

&save_y = sp_y(&current_sprite, -1);

&save_y -= 40;

  wait(500);

  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

sp_seq(&mcrap, 188);

 

  say_stop("'6Dit zal je leren", &temphold);

 sp_dir(&temphold, 1);

  wait(500);

 sp_dir(1, 1);

  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

sp_seq(&mcrap, 189);

 wait(300);

  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

sp_seq(&mcrap, 188);

say_stop("'#Alsjeblief Jack!  Stop...", &current_sprite);

 wait(300);

 say_stop("'6Bek dicht!", &temphold);

 sp_dir(&temphold, 1);



  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

sp_seq(&mcrap, 189);

 wait(300);

say_stop("'#Ik verlaat jou, we scheiden!", &current_sprite);

 wait(300);

 say_stop("'6Gaan we scheiden?", &temphold);



  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

sp_seq(&mcrap, 188);

wait(50);

  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

sp_seq(&mcrap, 189);

wait(50);



  playsound(9, 17050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

sp_seq(&mcrap, 188);

wait(50);

  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

sp_seq(&mcrap, 189);

wait(50);

  playsound(9, 24050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

sp_seq(&mcrap, 188);

wait(50);

  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

sp_seq(&mcrap, 189);

wait(50);



  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

sp_seq(&mcrap, 188);

wait(50);

  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

sp_seq(&mcrap, 189);

wait(50);



  playsound(9, 17050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

sp_seq(&mcrap, 188);

wait(50);

  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

sp_seq(&mcrap, 189);

wait(50);

  playsound(9, 24050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

sp_seq(&mcrap, 188);

wait(50);

  playsound(9, 22050,0,0,0);

int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

sp_seq(&mcrap, 189);

wait(50);









  wait(2000);



 say_stop("'Gaat het meid?", &temphold);

 wait(2000);

&s2-aunt = 3;



 say_stop("'6Je moet me niet zo boos maken.", &temphold);

 wait(1000);

sp_brain(&current_sprite, 16);

 unfreeze(1);



say_stop("'#", &current_sprite);

wait(1000);

sp_brain(&temphold, 16);

 return;

 }





if (&s2-aunt == 0)

 {

  freeze(1);

 

  sp_x(&current_sprite, 600);

  sp_y(&current_sprite, -50);

  wait(500);

  say_stop("Hello.", 1);

  freeze(&temphold);

  sp_dir(&temphold, 3);

  wait(500);

  say_stop("'6Wie in godsnaam ben jij?", &temphold);

  wait(500);

  say_stop("Ik... Ik ben Dink Smallwood, ik kreeg een brief en...", 1);

  wait(500);

  say_stop("'6Ik heb geen brief gestuurd.", &temphold);

  wait(500);

  say_stop("Maar ik...", 1);

  wait(300);

  say_stop("'6Rot op, uit mijn huis jij.", &temphold);



  move_stop(&current_sprite, 1, 430, 1);

  sp_seq(&current_sprite, 0);

  wait(500);

  say_stop("'#Dink!  Je hebt het gehaald!", &current_sprite);

  wait(500);

  say_stop("Tante Maria!", 1);

  wait(500);

  say_stop("'6Wat? Hoe ken jij mijn vrouw?  Ga jij vreemd of zo Maria?", &temphold);

  wait(500);

  say_stop("'#Jack, dit is mijn neef uit Stonebrook.", &current_sprite);

  wait(500);

  say_stop("'#Hij blijft hier voor een tijdje.", &current_sprite);

  wait(500);

  say_stop("'6Oh! Sinds wanneer? Verdomme!", &temphold);

  wait(500);

  say_stop("'#Dink, boven is je kamer.", &current_sprite);

  wait(500);

  say_stop("Dank je, I weet zeker dat het goed zal zijn.", 1);

  wait(500);

  say_stop("'#Als je iets nodig hebt, vraag je het gewoon aan mij.", &current_sprite);

  &s2-aunt = 1;

  unfreeze(&temphold);

   }





  unfreeze(1);

 }



sp_brain(&current_sprite, 16);





}



void talk( void )

{



freeze(1);

freeze(&current_sprite);

        choice_start()

(&s2-aunt == 1) "Vraag haar iets over je moeder te vertellen"

(&s2-aunt == 1) "Vraag haar iets over Terris te vertellen"

(&s2-aunt == 3) "Moedig haar aan Jack te dumpen"

(&s2-aunt == 3) "Moedig haar aan meer klappen te krijgen van Jack"

(&s2-aunt == 4) "Troost haar"

(&s2-aunt == 4) "Vraag naar een grotere bed"

(&s2-aunt == 4) (&story == 8) "Vertel Maria iets over je laatste avontuur"

(&s2-aunt == 5) "Praat gewoon wat"

(&s2-aunt == 4) (&story > 15) "Brag to Maria about saving the world"

        "Leave"

        choice_end()



       if (&result == 8)

       {

       wait(400);

       say_stop("I wou je bedanken dat ik bij je mag blijven.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#IGeen probleem, heb je al voor een baantje zitten zoeken", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Oeps, ik moet gaan, doei!", 1);



       }

       if (&result == 7)

       {

       wait(400);

       say_stop("Raad eens wat ik heb gedaan!", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Je hebt de dochter van Nadine gered?", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Uh, klopt. Hoe weet jij dat?", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Het staat in de Koningklijke nieuws. Er hangt zo'n kopie bij de genezers.", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Ah.  Ok.", 1);

       &s2-aunt = 5;

       }



       if (&result == 1)

       {

       wait(400);

        say_stop("Zo, hoe ken jij mijn moeder?", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Nou, ze is mijn zus.", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Dat verklaard een paar dingen..", 1);

       }

       if (&result == 2)

       {

       wait(400);

        say_stop("Vertel me wat over Terris.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Het is niet zo'n slechte stad om in te leven.", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Je klinkt niet zo blij.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Tja, het is de laatste tijd wat slecht gegaan, dat is alles.", &current_sprite);

       }



       if (&result == 3)

       {

       wait(400);

        say_stop("I zag dat Jack jou sloeg.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Je, je hebt dat gezien?", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Waarom verlaat je hem niet, vandaag? 's Avonds", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Ik ben bang van hem, hij zal mij vinden.", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Misschien moet ik zelf eens wat regelen.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Wees voorzichtig! Hij is zeer sterk,", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Hij stelt niks voor, let maar eens op.", 1);

       }



       if (&result == 4)

       {

       wait(400);

        say_stop("I zag dat Jack jou sloeg.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Je, je hebt dat gezien?", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Ja en hij slaat goed, ik hoop dat ik veel leer van hem.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Wat?!", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Ik vind het mooi hoe hij slaat, vergt veel oefeningen.", 1);

       }



       if (&result == 5)

       {

       wait(400);

        say_stop("Gaat het?", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#IHet gaat.  Hoe vind je onze stad?  En hoe vind je het om te leven hier?", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Ik vind het veel goed, ik denk dat de mensen mij ook al waarderen.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Ik voel me veilig met jou hier.", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Ik ook.", 1);

       }

       if (&result == 6)

       {

       wait(400);

        say_stop("Zeg... Ik vind mij kamer en zo wel goed, maar mijn bed is klein.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Ik wil wel van bed ruilen, maar mijn bed is net zo groot.", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Wat als wij ze allebij inruilen tegen n grote die we kunnen delen?", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Ik ben je tante, Dink!", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("En?", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Ik heb nog wat werk die ik nog moet doen.", &current_sprite);

       }





       if (&result == 9)

       {

       wait(400);

        say_stop("Hey, raad eens, ik kom net terug van een gigantisch avontuur.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Dat is goed.", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Ik heb net de universum gered.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Ja, ja, goed zo.", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Je gelooft me niet.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Sorry Dink, Ik weet dat jonge gozers verhaaltjes vertellen.", &current_sprite);

       wait(400);

       choice_start()

       "Probeer ervan af te komen"

       "Ga haar uit schelden"

       choice_end();

        if (&result == 1)

        {

       say_stop("Dat is wat ik nou zo goed vindt van je tante", 1);



        }

        if (&result == 2)

        {

       say_stop("Jij stomme trut.", 1);

       wait(400);

       say_stop("'#Pardon?", &current_sprite);

       wait(400);

       say_stop("Nu snap ik waarom ik Jack niet moest doden.", 1);

       wait(400);

       say_stop("Ik had beter aan zijn kant kunnen staan.", 1);      

        }





       }







  unfreeze(1);

  unfreeze(&current_sprite);

  return;



}



void hit(void)

{

int &mcrap = random(4, 1);



 if (&mcrap == 1)

   Say("Sterf!", 1);

 if (&mcrap == 2)

   Say("'#Dood me alsjeblieft niet!", &current_sprite);

 if (&mcrap == 3)

   Say("Ik hoop dat je hard leuk vind!", 1);

 if (&mcrap == 4)

   Say("Ik haat kennissen!", 1);





}

Re: My email has been deactivated and dutch translation
: tem_page@yahoo.com has been deactivated, and, I hope I translated this script good.

: //script for auntie

: void main( void )

: {

: preload_seq(251);

: preload_seq(253);

: preload_seq(257);

: preload_seq(259);

:  if (&s2-aunt < 4)

:  {

:  int &temphold = create_sprite(160,150, 0, 0, 0);

:  sp_script(&temphold, "s2-jack");

:  wait(5);

:  }

: int &myrand;

: sp_base_walk(&current_sprite, 250);

: sp_speed(&current_sprite, 1);

: //sp_timing(&current_sprite, 66);

: //set starting pic

: sp_pseq(&current_sprite, 251);

: sp_pframe(&current_sprite, 1);

: if (&s2-aunt == 2)

:  {

:   freeze(1);

:   sp_hitpoints(&temphold, 50);

:   sp_brain(&current_sprite, 0);

:   sp_x(&current_sprite, 113);

:   sp_y(&current_sprite, 180);

:   sp_brain(&temphold, 0);

:   sp_x(&temphold, 154);

:   sp_y(&temphold, 160);

:   sp_pseq(&current_sprite, 259);

:   sp_pseq(&temphold, 341);

: &save_x = sp_x(&current_sprite, -1);

: &save_y = sp_y(&current_sprite, -1);

: &save_y -= 40;

:   wait(500);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 188);

:  

:   say_stop("'6Dit zal je leren", &temphold);

:  sp_dir(&temphold, 1);

:   wait(500);

:  sp_dir(1, 1);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 189);

:  wait(300);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 188);

:  say_stop("'#Alsjeblief Jack! Stop...", &current_sprite);

:  wait(300);

:  say_stop("'6Bek dicht!", &temphold);

:  sp_dir(&temphold, 1);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 189);

:  wait(300);

:  say_stop("'#Ik verlaat jou, we scheiden!", &current_sprite);

:  wait(300);

:  say_stop("'6Gaan we scheiden?", &temphold);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 188);

: wait(50);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 189);

: wait(50);

:   playsound(9, 17050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 188);

: wait(50);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 189);

: wait(50);

:   playsound(9, 24050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 188);

: wait(50);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 189);

: wait(50);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 188);

: wait(50);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 189);

: wait(50);

:   playsound(9, 17050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 188);

: wait(50);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 189);

: wait(50);

:   playsound(9, 24050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 188, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 188);

: wait(50);

:   playsound(9, 22050,0,0,0);

:  int &mcrap = create_sprite(&save_x, &save_y, 5, 189, 1);

:  sp_seq(&mcrap, 189);

: wait(50);

:   wait(2000);

:  say_stop("'Gaat het meid?", &temphold);

:  wait(2000);

:  &s2-aunt = 3;

:  say_stop("'6Je moet me niet zo boos maken.", &temphold);

:  wait(1000);

:  sp_brain(&current_sprite, 16);

:  unfreeze(1);

:  say_stop("'#", &current_sprite);

:  wait(1000);

:  sp_brain(&temphold, 16);

:  return;

:  }

: if (&s2-aunt == 0)

:  {

:   freeze(1);

:  

:   sp_x(&current_sprite, 600);

:   sp_y(&current_sprite, -50);

:   wait(500);

:   say_stop("Hello.", 1);

:   freeze(&temphold);

:   sp_dir(&temphold, 3);

:   wait(500);

:   say_stop("'6Wie in godsnaam ben jij?", &temphold);

:   wait(500);

:   say_stop("Ik... Ik ben Dink Smallwood, ik kreeg een brief en...", 1);

:   wait(500);

:   say_stop("'6Ik heb geen brief gestuurd.", &temphold);

:   wait(500);

:   say_stop("Maar ik...", 1);

:   wait(300);

:   say_stop("'6Rot op, uit mijn huis jij.", &temphold);

:   move_stop(&current_sprite, 1, 430, 1);

:   sp_seq(&current_sprite, 0);

:   wait(500);

:   say_stop("'#Dink! Je hebt het gehaald!", &current_sprite);

:   wait(500);

:   say_stop("Tante Maria!", 1);

:   wait(500);

:   say_stop("'6Wat? Hoe ken jij mijn vrouw? Ga jij vreemd of zo Maria?", &temphold);

:   wait(500);

:   say_stop("'#Jack, dit is mijn neef uit Stonebrook.", &current_sprite);

:   wait(500);

:   say_stop("'#Hij blijft hier voor een tijdje.", &current_sprite);

:   wait(500);

:   say_stop("'6Oh! Sinds wanneer? Verdomme!", &temphold);

:   wait(500);

:   say_stop("'#Dink, boven is je kamer.", &current_sprite);

:   wait(500);

:   say_stop("Dank je, I weet zeker dat het goed zal zijn.", 1);

:   wait(500);

:   say_stop("'#Als je iets nodig hebt, vraag je het gewoon aan mij.", &current_sprite);

:   &s2-aunt = 1;

:   unfreeze(&temphold);

:   }

:   unfreeze(1);

:  }

: sp_brain(&current_sprite, 16);

: }

: void talk( void )

: {

:  freeze(1);

:  freeze(&current_sprite);

:   choice_start()

: (&s2-aunt == 1) "Vraag haar iets over je moeder te vertellen"

: (&s2-aunt == 1) "Vraag haar iets over Terris te vertellen"

: (&s2-aunt == 3) "Moedig haar aan Jack te dumpen"

: (&s2-aunt == 3) "Moedig haar aan meer klappen te krijgen van Jack"

: (&s2-aunt == 4) "Troost haar"

: (&s2-aunt == 4) "Vraag naar een grotere bed"

: (&s2-aunt == 4) (&story == 8) "Vertel Maria iets over je laatste avontuur"

: (&s2-aunt == 5) "Praat gewoon wat"

: (&s2-aunt == 4) (&story > 15) "Brag to Maria about saving the world"

:   "Leave"

:   choice_end()

:   if (&result == 8)

:   {

:   wait(400);

:   say_stop("I wou je bedanken dat ik bij je mag blijven.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#IGeen probleem, heb je al voor een baantje zitten zoeken", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Oeps, ik moet gaan, doei!", 1);

:   }

:   if (&result == 7)

:   {

:   wait(400);

:   say_stop("Raad eens wat ik heb gedaan!", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Je hebt de dochter van Nadine gered?", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Uh, klopt. Hoe weet jij dat?", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Het staat in de Koningklijke nieuws. Er hangt zo'n kopie bij de genezers.", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Ah. Ok.", 1);

:   &s2-aunt = 5;

:   }

:   if (&result == 1)

:   {

:   wait(400);

:   say_stop("Zo, hoe ken jij mijn moeder?", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Nou, ze is mijn zus.", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Dat verklaard een paar dingen..", 1);

:   }

:   if (&result == 2)

:   {

:   wait(400);

:   say_stop("Vertel me wat over Terris.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Het is niet zo'n slechte stad om in te leven.", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Je klinkt niet zo blij.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Tja, het is de laatste tijd wat slecht gegaan, dat is alles.", &current_sprite);

:   }

:   if (&result == 3)

:   {

:   wait(400);

:   say_stop("I zag dat Jack jou sloeg.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Je, je hebt dat gezien?", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Waarom verlaat je hem niet, vandaag? 's Avonds", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Ik ben bang van hem, hij zal mij vinden.", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Misschien moet ik zelf eens wat regelen.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Wees voorzichtig! Hij is zeer sterk,", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Hij stelt niks voor, let maar eens op.", 1);

:   }

:   if (&result == 4)

:   {

:   wait(400);

:   say_stop("I zag dat Jack jou sloeg.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Je, je hebt dat gezien?", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Ja en hij slaat goed, ik hoop dat ik veel leer van hem.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Wat?!", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Ik vind het mooi hoe hij slaat, vergt veel oefeningen.", 1);

:   }

:   if (&result == 5)

:   {

:   wait(400);

:   say_stop("Gaat het?", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#IHet gaat. Hoe vind je onze stad? En hoe vind je het om te leven hier?", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Ik vind het veel goed, ik denk dat de mensen mij ook al waarderen.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Ik voel me veilig met jou hier.", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Ik ook.", 1);

:   }

:   if (&result == 6)

:   {

:   wait(400);

:   say_stop("Zeg... Ik vind mij kamer en zo wel goed, maar mijn bed is klein.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Ik wil wel van bed ruilen, maar mijn bed is net zo groot.", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Wat als wij ze allebij inruilen tegen n grote die we kunnen delen?", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Ik ben je tante, Dink!", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("En?", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Ik heb nog wat werk die ik nog moet doen.", &current_sprite);

:   }

:   if (&result == 9)

:   {

:   wait(400);

:   say_stop("Hey, raad eens, ik kom net terug van een gigantisch avontuur.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Dat is goed.", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Ik heb net de universum gered.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Ja, ja, goed zo.", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Je gelooft me niet.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Sorry Dink, Ik weet dat jonge gozers verhaaltjes vertellen.", &current_sprite);

:   wait(400);

:   choice_start()

:   "Probeer ervan af te komen"

:   "Ga haar uit schelden"

:   choice_end();

:   if (&result == 1)

:   {

:   say_stop("Dat is wat ik nou zo goed vindt van je tante", 1);

:   }

:   if (&result == 2)

:   {

:   say_stop("Jij stomme trut.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("'#Pardon?", &current_sprite);

:   wait(400);

:   say_stop("Nu snap ik waarom ik Jack niet moest doden.", 1);

:   wait(400);

:   say_stop("Ik had beter aan zijn kant kunnen staan.", 1);

:   }

:   }

:   unfreeze(1);

:   unfreeze(&current_sprite);

:   return;

: }

: void hit(void)

: {

:  int &mcrap = random(4, 1);

:  if (&mcrap == 1)

:   Say("Sterf!", 1);

:  if (&mcrap == 2)

:   Say("'#Dood me alsjeblieft niet!", &current_sprite);

:  if (&mcrap == 3)

:   Say("Ik hoop dat je hard leuk vind!", 1);

:  if (&mcrap == 4)

:   Say("Ik haat kennissen!", 1);

: }



say_stop("'Gaat het meid?", &temphold);

color code missing.

The rest looks good, but... Do we really need a Dutch translation? I think us Dutch people are pretty good in understanding foreign languages anyway :) I just want to save you from all the trouble you'll have to go through.
Re: My email has been deactivated and dutch translation
: say_stop("'Gaat het meid?", &temphold);

: color code missing.

: The rest looks good, but... Do we really need a Dutch translation? I think us Dutch people are pretty good in understanding foreign languages anyway :) I just want to save you from all the trouble you'll have to go through.



The rest looks good?, there are more things:



(&s2-aunt == 4) "Vraag naar een groter bed" ('e' weg achter groter)



&s2-aunt == 4) (&story > 15) "Brag to Maria about saving the world"

"Leave" (moet nog gedaan worden)



say_stop("'#Geen probleem, heb je al voor een baantje zitten zoeken", &current_sprite); ('I' weg voor Geen & 'heb je al voor een baantje zitten zoeken' kan beter worden vertaald als: 'heb je al naar een baantje gezocht?')



say_stop("'#Het staat in de Koningklijke nieuws (geen 'g' en een 'k' achter elkaar)



say_stop("Dat verklaard een paar dingen..", 1); (verklaart is met een 't')



say_stop("'#Het gaat.  Hoe vind je onze stad?  En hoe vind je het om te leven hier?", ('I' weg voor Het)



Hmm, perhaps Kyle is right about the fact that we don't really need a Dutch translation...



Simeon
Use of translation and 'tutorial'
: Hmm, perhaps Kyle is right about the fact that we don't really need a Dutch translation...



I already received comments like that when I made Dink Translation online. Or "can't you use Altavista's translator?"



Well, lots of people know english now, but reading in english can sometimes be misleading for a beginner (seldom, even for me), and people under 12 do not know english well enough to play Dink - those little boys, like my brother, have the right to play our favorite RPG.



About automatic translators, they have a really bad translation quality (and it is impossible to feed them directly with scripts!).



Last, I began a translation tutorial you can read here:

http://www.dinkfr.ovh.org/docs/tutorial.zip



Don't hesitate to contact me about translations :)
Re: Use of translation and 'tutorial'
: : Hmm, perhaps Kyle is right about the fact that we don't really need a Dutch translation...

: I already received comments like that when I made Dink Translation online. Or "can't you use Altavista's translator?"

: Well, lots of people know english now, but reading in english can sometimes be misleading for a beginner (seldom, even for me), and people under 12 do not know english well enough to play Dink - those little boys, like my brother, have the right to play our favorite RPG.

: About automatic translators, they have a really bad translation quality (and it is impossible to feed them directly with scripts!).

: Last, I began a translation tutorial you can read here:

: http://www.dinkfr.ovh.org/docs/tutorial.zip

: Don't hesitate to contact me about translations :)



lol, im not working alone, and i dont use translators, mmm, the "k" on my eyboard is demolished
Re: Use of translation and 'tutorial'
: lol, im not working alone,



I know, I asked dutch translators who I know to contact you :P



Any comments on the tutorial?
Re: Use of translation and 'tutorial'
: : : Hmm, perhaps Kyle is right about the fact that we don't really need a Dutch translation...

: : I already received comments like that when I made Dink Translation online. Or "can't you use Altavista's translator?"

: : Well, lots of people know english now, but reading in english can sometimes be misleading for a beginner (seldom, even for me), and people under 12 do not know english well enough to play Dink - those little boys, like my brother, have the right to play our favorite RPG.

: : About automatic translators, they have a really bad translation quality (and it is impossible to feed them directly with scripts!).

: : Last, I began a translation tutorial you can read here:

: : http://www.dinkfr.ovh.org/docs/tutorial.zip

: : Don't hesitate to contact me about translations :)

: lol, im not working alone, and i dont use translators, mmm, the "k" on my eyboard is demolished



Simeon, I only checked script wise, not the spelling ;)