: : : : : : : Is it possible to use fade_down(); and fade(); to go from screen 1 to screen 2, let something happen on screen 2, use fade_down(); and fade_up(); to go back to screen 1, do something there and then fade_down(); and fade_up(); again to go a new screen (screen 3)?
: : : : : : : Much obliged! :)
: : : : : : OFFCOURSE!
: : : : : : script_attach(1000);
: : : : : : fade_down();
: : : : : : &player_map = 2;
: : : : : : sp_x(1,?)
: : : : : : sp_y(1,?)
: : : : : : load_screen(2);
: : : : : : draw_screen();
: : : : : : fade_up();
: : : : : : //do somethings
: : : : : : wait(????)
: : : : : : fade_down();
: : : : : : &player_map = 1;
: : : : : : sp_x(1, ?);
: : : : : : sp_y(1, ?);
: : : : : : load_screen(1);
: : : : : : draw_screen();
: : : : : : fade_up();
: : : : : : //do somethings
: : : : : : wait(????)
: : : : : : fade_down();
: : : : : : &player_map = 3
: : : : : : sp_x(1, ?);
: : : : : : sp_y(1, ?);
: : : : : : load_screen(3);
: : : : : : draw_screen();
: : : : : : fade_up();
: : : : : : //do somethings
: : : : : : kill_this_task();
: : : : : theprophet.. why do you keep thinking that you need to put the map number inside the parentheses? ;)
: : : : Seth did it too in the orginal dink
: : : I think ehasl means that you're giving the command twice: &player_map = 2; & load_screen(2); are both giving the information that you need screen 2. When you've given &player_map = 2; , you don't have to tell it again with load_screen(2); - but if you want to do that, it's your choice. :)
: : : Simeon
: : That's not exactly what i am saying.. Both &player_map = 2; and load_screen(); are required, but the number between the parentheses (load_screen(2)) is ignored!
: if you are so smart ehasl, then tell me why seth did it just like me, the number in load_screen(X); ??
I don't know.. :p
Maybe as extra comments.. to show what is actually done, you know.. :)
And i have not saied that i'm so smart, but i can do it now, so your previous message.. uhh.. becomes more correct..: I am **SSSOOOOOOOOOOOO** smart! ;)
: : : : : : : Is it possible to use fade_down(); and fade(); to go from screen 1 to screen 2, let something happen on screen 2, use fade_down(); and fade_up(); to go back to screen 1, do something there and then fade_down(); and fade_up(); again to go a new screen (screen 3)?
: : : : : : : Much obliged! :)
: : : : : : OFFCOURSE!
: : : : : : script_attach(1000);
: : : : : : fade_down();
: : : : : : &player_map = 2;
: : : : : : sp_x(1,?)
: : : : : : sp_y(1,?)
: : : : : : load_screen(2);
: : : : : : draw_screen();
: : : : : : fade_up();
: : : : : : //do somethings
: : : : : : wait(????)
: : : : : : fade_down();
: : : : : : &player_map = 1;
: : : : : : sp_x(1, ?);
: : : : : : sp_y(1, ?);
: : : : : : load_screen(1);
: : : : : : draw_screen();
: : : : : : fade_up();
: : : : : : //do somethings
: : : : : : wait(????)
: : : : : : fade_down();
: : : : : : &player_map = 3
: : : : : : sp_x(1, ?);
: : : : : : sp_y(1, ?);
: : : : : : load_screen(3);
: : : : : : draw_screen();
: : : : : : fade_up();
: : : : : : //do somethings
: : : : : : kill_this_task();
: : : : : theprophet.. why do you keep thinking that you need to put the map number inside the parentheses? ;)
: : : : Seth did it too in the orginal dink
: : : I think ehasl means that you're giving the command twice: &player_map = 2; & load_screen(2); are both giving the information that you need screen 2. When you've given &player_map = 2; , you don't have to tell it again with load_screen(2); - but if you want to do that, it's your choice. :)
: : : Simeon
: : That's not exactly what i am saying.. Both &player_map = 2; and load_screen(); are required, but the number between the parentheses (load_screen(2)) is ignored!
: if you are so smart ehasl, then tell me why seth did it just like me, the number in load_screen(X); ??
If you have the source of the real game, look at:
s7-warp.c